Bläddra
Sökresultat för Carl Anders Svensson... Rensa filter?

av:Rita Mårtenson, Marcus Ateva, Carl Anders Svensson

Kategorier: Juridik
Företagen satsar allt mer på att bygga upp och utveckla starka varumärken. De satsar emellertid inte alltid lika mycket på att ge dem ett juridiskt skydd. Denna sårbarhet kan stå dem dyrt. Varumärket är uppbyggt runt idén att det gagnar företag om marknadsförare och jurister samarbetar. Båda yrkeskategorier arbetar med…
Köp här

Isbn: 9789144042640

Utgivningsår:20130429

Utgivare: Studentlitteratur

Mediatyp: BC

av:Carl Anders Svensson, Anders Stenlund, Torsten Brink, Lars-Erik Ström, Thomas Carlén-Wendels

Kategorier: Juridik Lagstiftning om underhållning och media Marknadsrätt Särskilda rättsområden
Köp här

Isbn: 9789139108726

Utgivningsår:20100701

Utgivare: Norstedts Juridik

Mediatyp: BB

av:Carl Anders Svensson, Anders Stenlund, Torsten Brink, Thomas Carlén-Wendels, Lars-Erik Ström

Kategorier: Juridik Lagstiftning om underhållning och media Marknadsrätt Särskilda rättsområden
Detta är en samling av lagregler och andra normer som reglerar företagens reklam- och marknadsföringsåtgärder samt konsumenternas ställning på den svenska marknaden. Regelsamlingen är ett komplement till handboken Praktisk marknadsrätt och kan även tack vare att den innehåller ett centralt och värdefullt urval av både…
Köp här

Isbn: 9789139113362

Utgivningsår:20130120

Utgivare: Norstedts Juridik

Mediatyp: BC

av:Leif Johansson, Lars-Göran Nyström, Carl Anders Svensson

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Den här boken behandlar annonsbyråns arbete ur projektledarens perspektiv. En bok med praktiska tips och inblick i byråns vardag. En handledning som kopplar ihop den praktiska och juridiska verkligheten med hjälp av författarnas egna upplevelser från reklam- och kommunikationsbranschen. Boken behandlar hela processen…
Köp här

Isbn: 9789144034737

Utgivningsår:20040908

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

av:Carl Anders Svensson

Kategorier: Juridik
I denna bok om praktisk marknadsföringsetik diskuteras förhållandet mellan etik och juridik rent generellt men också i ett branschperspektiv. Stötande, upprörande eller otäck reklam är typiska etiska frågor medan exempelvis uppmaningar att bryta mot lagar och andra regler i marknadsföringen mycket väl kan bedömas…
Köp här

Isbn: 9789144037257

Utgivningsår:20060621

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

av:Christina Lundberg, Lars-Erik Ström, Carl Anders Svensson

Praktisk informationsrätt är en konkret handbok och lärobok inom det nya ämnesområdet informationsrätt. För första gången behandlas här de regler – juridiskt bindande såväl som etiska – som var och en som producerar, använder, sprider eller bearbetar information måste känna till.Boken, som redovisar en…
Köp här

Isbn: 9789171990464

Utgivningsår:19960701

Utgivare: Industrilitteratur

Mediatyp: BB

av:Carl Anders Svensson

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Juridik Lagstiftning om underhållning och media Marknadsrätt Särskilda rättsområden
Svensk marknadsföringslagstiftning bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företag samt ett rimligt skydd för konsumenterna. I Den svenska marknadsföringslagstiftningen behandlas marknadsföringslagen och dess praktiska tillämpning, inom såväl traditionella…
Köp här

Isbn: 9789144112046

Utgivningsår:20160728

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

av:Carl Anders Svensson

Kategorier: Juridik Lagstiftning om underhållning och media Marknadsrätt Särskilda rättsområden
Svensk marknadsföringslagstiftning bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företag samt skydd för konsumenterna. I centrum står marknadsföringslagen, konkurrens­lagen och produktsäkerhetslagen, men boken behandlar även den köprättsliga lagstiftningen,…
Köp här

Isbn: 9789144159249

Utgivningsår:20230109

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

av:Carl Anders Svensson, Anders Stenlund, Thomas Carlén Wendels, Torsten Brink, Lars-Erik Ström

Den klassiska författningssamlingen för marknadsförare – aktualiserad upplaga! Innehåller lagstiftning och andra normer som reglerar företagens reklam och marknadsföringsåtgärder samt konsumentens ställning. Många avsnitt är uppdaterade och utökade, särskilt marknadsföringslagen (ny lag 1 juli 2008) och den…
Köp här

Isbn: 9789139109518

Utgivningsår:20081014

Utgivare: Norstedts Juridik AB

Mediatyp: BC